Guidelines for elaborating a pedagogic project for the Medical School: a report of experience

DOI: 10.15343/0104-7809.20133718488

Authors

  • Ariadne da Silva Fonseca Enfermeira. Doutora em Enfermagem pela Universidade Federal de São Paulo. Mestre em Enfermagem pela Universidade Federal de São Paulo. Especialista em Enfermagem Pediátrica e Pediatria Social pela Universidade de São Paulo. Diretora de educação da Associação Brasileira de Enfermagem – ABEn-SP.
  • Cilene Costardi Ide Enfermeira. Doutora em Educação pela Faculdade de Educação da Universidade de São Paulo. Mestre em Enfermagem pela Escola de Enfermagem da USP. Especialista em Medicina Comportamental pela UNIFESP. Professora Titular da Universidade de São Paulo.
  • Fábio Luís Peterlini Médico Cirurgião Pediátrico. Doutor em Cirurgia Pediátrica pela UNIFESP-EPM. Mestre em Cirurgia Pediátrica pela UNIFESP-EPM. MBA em Gestão em Saúde – IBMEC-SP/INSPER. Diretor de Práticas Assistenciais da Rede de Hospitais São Camilo.

Keywords:

Education, Medical. Medicine. Education, Higher.

Abstract

This study aims at describing the construction of an educational project for teaching in a medical school. This is a report of
an experience developed by a group of professionals for elaborating guiding principles for the construction of an educational
project. The proposal has as a guiding principle the search for an approach to content and practices that overcomes
dichotomies that fragment both the theoretical domain and intervention assistance, that supports a qualified medical performance
and efficient action in different contexts.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2013-01-01

How to Cite

da Silva Fonseca, A. ., Costardi Ide, C. ., & Peterlini, F. L. (2013). Guidelines for elaborating a pedagogic project for the Medical School: a report of experience: DOI: 10.15343/0104-7809.20133718488. O Mundo Da Saúde, 37(1), 84–88. Retrieved from https://revistamundodasaude.emnuvens.com.br/mundodasaude/article/view/457